مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 09:322022-06-26بين الملل

استاد حقوق بین الملل: دولت سوئد مسؤول رفتار ضد حقوق بشری علیه «نوری» است


همچنان معلوم نیست که حمید نوری به چه جرمی متحمل این همه درد و مشقت و ظلم در زندان های سوئد شده است و از این رو باید دولت سوئد در این زمینه پاسخگو باشد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، حمید نوری، تبعه ایرانی در آبان  98 برای رسیدگی به حل اختلافات خانوادگی دخترخوانده اش به سوئد سفر و در بدو ورود به فرودگاه استکهلم توسط پلیس این کشور بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان انفرادی به سر می برد.

اتهام حمید نوری براساس ادعاهای واهی تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین این است که در مقطعی از زمان زندانبان آنها بوده است.

او در دوران بازداشت از ابتدایی ترین حقوق خود ازجمله دیدار و تماس با خانواده ، حق داشتن وکیل، حق استفاده از تلفن و حق استفاده از امکانات بهداشتی محروم بود و روزها ی متمادی را در زندان انفرادی به سر می برد.

درعین حال با وجود این که در 90 جلسه به پرونده اتهامی او رسیدگی شد اما بدون این که رایی مبنی بر محکومیت و اثبات اتهامات انتسابی علیه او از سوی دادگاه سوئد صادر شود همچنان از امکانات اولیه محروم است.

   الهام امین زاده، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل حقوق بشر با اشاره به انتشار فایل صوتی از حمید نوری، تبعه ایرانی محبوس در زندان های سوئد و شکایت و تظلم خواهی او از اقدامات ضدحقوق بشری که علیه او در ایا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد حقوق بین الملل: دولت سوئد مسؤول رفتار ضد حقوق بشری علیه «نوری» است

استاد حقوق بین الملل: دولت سوئد مسؤول رفتار ضد حقوق بشری علیه «نوری» است