مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 12:422022-06-26بين الملل

سراب «ناتوی خاورمیانه» بدون هدف یا حتی دشمن مشترک


وبگاه یک خبرگزاری روسی در یادداشتی نوشته است، زمزمه درباره تشکیل «ناتو خاورمیانه» درحالی شروع شده که چنین اتحادی فاقد هدف یا حتی دشمن مشترک است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری اسپوتنیک در یادداشتی به قلم ایکاترینا بلینووا نوشت، با شنیده شدن زمزمه های تشکیل یک ائتلاف نظامی در غرب آسیا، این سوال مطرح است که چه هدف یا دشمن مشترکی این کشورها را گرد هم خواهد آورد.

تلاش ناکام دولت سابق آمریکا برای ایجاد اتحاد نظامی در منظقه در این یادداشت به نقل از هشام الغنام محقق ارشد سعودی در مرکز مطالعات خلیج فارس در کمبریج آمده است: با ایده جدیدی مواجه نیستیم.

هنگامی که دونالد ترامپ در سال 2017 و در اولین سفر خارجی به عنوان رییس جمهور آمریکا به عربستان سعودی آمد، اصلی ترین چیزی که به خاطر دارم، قصد وی برای بازیابی ایده ناتوی عربی تحت عنوان اتحاد راهبردی خاورمیانه است .

در آن زمان منابعی به خبرگزاری رویترز گفته بودند که کاخ سفید به دنبال ایجاد همکاری عمیق تر میان کشورهای منطقه در حوزه های دفاع موشکی، آموزش نظامی، مبارزه با تروریسم و همچنین روابط اقتصادی و دیپلماتیمک است.

قرار بود کشورهای قطر، عربستان سعودی، امارات، بحرین، کویت، عمان به علاوه مصر و اردن باشد تا اتحاد راهبردی خاورمیانه یا (MESA) را تشکیل دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سراب «ناتوی خاورمیانه» بدون هدف یا حتی دشمن مشترک

سراب «ناتوی خاورمیانه» بدون هدف یا حتی دشمن مشترک