مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 14:022022-06-26اقتصادي

وقوع تنش آبی در 300 روستا و 22 شهر چهارمحال و بختیاری


مدیرکل آبفا چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می کنیم با آغاز فصل گرما در 300 روستا و 22 شهر استان تنش آبی داشته باشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، احمدرضا محمدی امروز در نشست با خبرنگاران چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می کنیم با آغاز فصل گرما در 300 روستا و 22 شهر استان تنش آبی داشته باشیم.

مدیرکل آبفا چهارمحال و بختیاری ادامه داد: سند جامع تأمین آب شرب و کشاورزی استان در حال تدوین است تا بر مبنای آن از وزارت نیرو تخصیص آب بگیریم و پروژه تعریف کنیم.

استحصال سالانه 92 میلیون مترمکعب آب در استان وی افزود: هم اکنون در استان حدود 92 ملیون مترمکعب در سال آب استحصال می کنیم که این میزان در 43 شهر و 64 روستا استفاده می شود.

محمدی اضافه کرد: 950 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش شبکه آبرسانی هستند که این میزان شامل 320 هزار نفر جنعیت روستایی و 640 هزار نفر جمعیت شهری است.

وی با اشاره به میزان مصرف بالای آب در فصل تابستان، گفت: به طور متوسط بخش خانگی 37 درصد، اداری 60 درصد مصرف سالانه خود را در تابستان استفاده می کنند.

پساب رایگان برای آبیاری فضای سبز ادارات مدیرکل آبفا استان گفت: با تمام دستگاه های اداری استان مکاتبه انجام دادیم که با تحویل پساب رایگان برای آبیاری فضای سبز خود اقدام کنند در غیر این صورت آب مجموعه محدود و قطع می شود و در نها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقوع تنش آبی در 300 روستا و 22 شهر چهارمحال و بختیاری

وقوع تنش آبی در 300 روستا و 22 شهر چهارمحال و بختیاری