مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 تیر 1401 ساعت 21:472022-06-26اقتصادي

ایران صارکننده لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری


معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت:ما خوشبختانه در حوزه سامانه های نوین آبیاری با وجود اینکه یک تکنولوژی جدید و وارداتی بوده، الآن به یک درجه ای رسیدیم که خدمات فنی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خداآفرین،  فریبرز عباسی شامگاه امروز در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت شهید سلیمانی ارس -  نگین آب بر سبز  در شهرستان خداآفرین در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: در توسعه سامانه های نوین آبیاری در کشور تاکنون بیش از 2.

5 میلیون هکتار از اراضی آبی به انواع سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده اند که حدود 30 درصد از اراضی آبی می شود.

وی افزود: رویکرد اصلی ما در توسعه سامانه های نوین آبیاری، توسعه روش های با راندمان بالا مثل تیپ و انواع روش های موضعی است که در کشور وجود دارد.

به دلیل اینکه این روش ها بیشترین راندمان آبیاری را داخل مزرعه دارند و در صورتی که خوب بهره برداری شود می توانند بالای 95 درصد راندمان آبیاری، در داخل مزرعه داشته باشند به همین دلیل ما بیشترین حمایت و کمکهای بلاعوض دولتی را از همین روش ها انجام می دهیم.

عباسی ادامه داد: روش دیگری که از تسهیلات خوب دولتی برخوردار است و جز روش های با راندمان بالاست که برای بعضی از مناطق کاربرد دارد ماشین های آبیاری مثل لینیرها وسنترپیوت ها هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران صارکننده لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری

ایران صارکننده لوازم و تجهیزات سامانه های نوین آبیاری