مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 05:472022-06-27اقتصادي

زور ویلچرنشین ها به هزینه های توانبخشی نمی رسد


مدیر عامل جامعه معلولان ایران معتقد است: هزینه های توانبخشی تحت پوشش هیچ بیمه ای نیست و تأمین آن بار بسیار دشواری را بر دوش خانواده ها تحمیل کرده است، - خبرگزاری فارس_گروه جامعه، مهدی امیری پور: براساس آمارهای رسمی یک میلیون و پانصدهزار نفر از جمعیت کشور را افراد دارای معلولیت تشکیل می دهند اما آمارهای غیر رسمی حکایت از جامعه 3 میلیونی معلولان دارد، آماری که هر روز به دلیل برخی بسترهای نامناسب در حال فزونی است.

این گروه از جامعه به دلیل مشکلات پیش روی، سبک زندگی متفاوت تری از دیگر افراد دارند و برهمین اساس هزینه نگهداری آن ها چندین برابر دیگران است، از هزینه های خرید ویلچر گرفته تا ایزی لایف و درمان و.

همه و همه موجب شده تا به طور میانگین ماهانه برای نگهداری یک معلول 5 تا 6 میلیون تومان نیاز باشد، هزینه ای که بعضاً از سوی سازمان های حمایتی مانند بهزیستی بخشی از آن تأمین می شود اما این تنها کافی نیست و بخشی از نیازهای این جامعه، به واسطه ناهماهنگی های درون سازمان های متولی همچنان خاک می خورد و به آن توجه نمی شود.

در همین راستا کامران عاروان، مدیر عامل جامعه معلولان ایران و شهرام مبصر، مدیر عامل موسسه پیام آوران ساحل امید میهمانان این میزگرد هستند که با آنها درباره موضوعاتی مانند توانبخشی، مناسب سازی خیابان ها و نقش بی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زور ویلچرنشین ها به هزینه های توانبخشی نمی رسد

زور ویلچرنشین ها به هزینه های توانبخشی نمی رسد