مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 06:522022-06-27اقتصادي

لزوم افزایش سهم دانش بنیان ها از صادرات


وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی مشوق های شرکت های دانش بنیان را برشمرد و گفت که کالاهای دانش بنیان باید سهم بیشتری در صادرات داشته باشند.

- وزیر صنعت، معدن و تجارت برخی مشوق های شرکت های دانش بنیان را برشمرد و گفت که کالاهای دانش بنیان باید سهم بیشتری در صادرات داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سید رضا فاطمی امین در حاشیه نمایشگاه توانمندی های صادراتی شرکت های کوچک و متوسط در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در هدف گذاری صادرات به مبلغ صادرات و افزایش سالانه آن توجه می شود، اما بیشتر از آن ترکیب صادرات مهم است.

ممکن است کالاهای نیمه خام صادر شود، اما آن هم اشتباه است و باید به سمت صادرات دانش بنیان برویم و ترکیب و سهم آن را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به 570 واحد دانش بنیان تولیدی در شهرک های صنعتی مستقر شدند، تصریح کرد: همچنین نزدیک به 1600 کارگاه برای استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرک های صنعتی در حال احداث است تا شرایط برای تولید آن ها فراهم شود.

به گفته وزیر صمت اقدام دیگر برای شرکت های دانش بنیان این است که زمین بدون مزایده در اختیار این واحدها قرار می گیرد و فقط 5 تا 10 درصد پیش پرداخت گرفته می شود.

بازپرداخت زمین هم 48 ماهه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم افزایش سهم دانش بنیان ها از صادرات

لزوم افزایش سهم دانش بنیان ها از صادرات