مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 تیر 1401 ساعت 14:522022-06-27بين الملل

ترکیه رنگ عوض می کند؛ الگوی طالبان بهتر از اخوان المسلمین


روزنامه لبنانی الاخبار طی یادداشتی نوشت که ترکیه پس از گذشت 10 سال از جنگ سوریه، به دنبال تغییر معادله خود و استفاده از الگوی طالبان در شمال سوریه و حذف نسبی رویکرد اخوانی در گروه های معارض دمشق است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بیش از چند ماه است که اخبار و گزارش های متعددی در خصوص اقدام آنکارا در محدود کردن اخوان المسلمین از توقف فعالیت اعضای آن در ترکیه تا اخراج شماری از آن ها از این کشور منتشر می شود و بسیاری از تحلیلگران آن را نوعی امتیازدهی آنکارا به قاهره برای بهبود سطح روابطش با مصر توصیف می کنند.

اما به نظر می رسد که آنکارا به طور کلی به دنبال تغییر رویه خود در قبال اخوانی ها است.

تلاش ترکیه برای تغییر و اصلاح در ساختار سیاسی معارضان دمشق روزنامه الاخبار لبنان، امروز (دوشنبه، 27 ژوئن) با انتشار یادداشتی در این خصوص نوشت: ترکیه در حال ایجاد مجموعه ای تغییرات در ساختار سیاسی مخالفان سوری و نیروهای فعال خود روی زمین در مناطق تحت کنترل خود در این سوریه، با بهره گیری از تجربیات ده سال گذشته جنگ سوریه از یک سو وتغییرات بین المللی از سوی دیگر است.

با توجه به موارد فوق، رویکرد روشنی در مورد هدف نهایی این تحولات شکل می گیرد که بسیار به الگوی طالبان نزدیک است و از اهداف ترکیه دور می شود که مهم ترین آن حمایت از جم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه رنگ عوض می کند؛ الگوی طالبان بهتر از اخوان المسلمین

ترکیه رنگ عوض می کند؛ الگوی طالبان بهتر از اخوان المسلمین