مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 تیر 1401 ساعت 17:322022-06-28بين الملل

حمایت چین از درخواست عضویت ایران در گروه بریکس


سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از درخواست ایران و آرژانتین برای پیوستن به «بریکس» گفت که پکن با شرکایش در این گروه برای پیشبرد الحاق اعضای جدید همکاری خواهد کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک از فارس، ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین پس از درخواست ایران و آرژانتین برای پیوستن به گروه بریکس گفت که پکن با شرکای بریکس همکاری خواهد کرد تا با مداومت گسترش اعضای این سازوکار را برای پیوستن شرکای همفکر بیشتر به خانواده بریکس پیش ببرند.

پیش تر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: در حالی که کسانی که در کاخ سفید در واشنگتن هستند به این فکر می کردند که چه چیز دیگری را می توانند در این دنیا ممنوع، تعطیل یا نابود کنند، آرژانتین و ایران برای پیوستن به بریکس درخواست دادند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران روز دوشنبه (27 ژوئن) در نشست خبری هفتگی درباره حضور ایران در نشست بریکس پلاس گفت: بریکس یک پیمان بین المللی به معنای خاص نیست، ولی سازوکار ابتکاری و دارای ابعاد مختلف است.

حدود 30 درصد تولید ناخالص جهانی و 40 درصد جمعیت جهان و نزدیک به 27 درصد مساحت جغرافیایی جهان در حوزه بریکس تعریف می شود.

سال 2015 که بانک پولی بریکس ایجاد شد، حرکت جدیدی بر خلاف گروه هفت بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت چین از درخواست عضویت ایران در گروه بریکس

حمایت چین از درخواست عضویت ایران در گروه بریکس