مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 تیر 1401 ساعت 08:322022-06-29اقتصادي

پیش بینی تولید 350 هزار تن علوفه دامی در چهارمحال و بختیاری


سرپرست مدیریت زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پیش بینی می شود به طور متوسط در استان 350 هزار تن علوفه دامی تولید شود که همه این محصول تولیدی به مصرف دام های استان می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، روح الله سعیدی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: برداشت ذرت علوفه ای در استان از اواخر فروردین ماه آغاز شده و تا اواسط تیرماه ادامه خواهد داشت.

سرپرست مدیریت زراعت جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سطح زیر کشت این محصول در استان 4 هزار و 900 هکتار بوده که پیش بینی می شود به 5 هزار و 500 هکتار هم برسد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های شهرکرد، فارسان و کیار بیشترین سطح زیر کشت را دارند، اظهار داشت: ارقام کشت شده در این شهرستان ها بی سی، سیمون، 704 و 703، ماکسیما و گازران است که همگی میان رس و زودرس هستند.

سعیدی بالا بودن کیفیت، برداشت زودهنگام و کاهش 10 درصدی مصرف آب را از جمله ویژگی های این ارقام دانست.

وی در پایان با بیان اینکه روش کشت این محصول در استان به روش دیم و بارانی است، گفت: میانگین برداشت ذرت علوفه ای در هکتار به 65 تن می رسد که پیش بینی می شود به طور متوسط در استان 350 هزار تن علوفه دامی تولید شود که همه این محصول تولیدی به مصرف دام های استان می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی تولید 350 هزار تن علوفه دامی در چهارمحال و بختیاری

پیش بینی تولید 350 هزار تن علوفه دامی در چهارمحال و بختیاری