سقط جنین و خداباوری و حق حیاتمنع سقط جنین نه برای محدود کردن آزادی یک شخص، بلکه معطوف به حمایت از حق حیات یک موجود ضعیف و کاملا بی دفاع است. بنابراین نقد جناب اکبرین به دموکراسی آمریکایی ناوارد است. - عصر ایران؛ هومان دوراندیش- رای دیوان عالی آمریکا درباره ممنوعیت آزادی سقط جنین در سراسر ایالات متحده و واگذاری این امر به تصمیمات حکومتی هر ایالت، موج تازه ای از انتقادات را متوجه جمهوری خواهان آمریکا کرده و ممکن است در انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا به سود دموکرات ها تمام شود. پیش از این در یادداشت سقط جنین؛ لیبرالیسم و فمینیسم ، از موضعی اومانیستی و دموکراتیک، از محدودیت حق سقط جنین دفاع کردیم و گفتیم شعار مشهور فمینیست ها (شخصی، سیاسی است) برای محدودیت آزادی مردان در حوزه شخصی، درباره سقط جنین هم موضوعیت دارد. اگر امر شخصی، امر سیاسی است ، پس دولت (به معنای کل نظام سیاسی) در مورد سقط جنین نیز حق تصمیم گیری یا قانونگذاری دارد و باید به نفع موجود آسیب پذیرتر وارد عمل شود. چه آن موجود آسیب پذیر، زنی باشد در برابر یک مرد، چه جنینی باشد در برابر یک زن. در این یادداشت سه نکته دیگر به نکات یادداشت قبلی می افزاییم. نخست اینکه، زنان در دفاع از حق سقط جنین استدلال می کنند که جنین جزوی از بدن آن هاست و آن ها حق دارند درباره بدنشان تصمیم بگیرند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |