مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 10:372022-06-30حوادث

کلاهبرداری 400 میلیون ریالی با پیامک جعلی سامانه ثنا


محمدرضا فداییان رییس پلیس فتای استان سمنان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: در پی وصول یک فقره پرونده قضایی که از مالباخته 400 میلیون ریال به صورت اینترنتی کلاهبرداری شده بود، رسیدگی آن در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس مستندات موجود و ارائه شده توسط مالباخته پرونده مشخص شد که شاکی پیامکی جعلی و مجرمانه دریافت کرده و با کلیک روی لینک موجود در پیامک، اطلاعات مالی وی مورد سرقت قرار گرفت.

رییس پلیس فتای استان سمنان گفت: با توجه به اهمیت موضوع، مستندات موجود و پیگیری های به عمل آمده مشخص شد، متهم یا متهمان با طراحی صفحه جعلی فیشینگ و ارسال آن از طریق پیامک با عنوان سامانه ثنا ابلاغیه قضایی اقدام به سرقت اطلاعات مالی افراد می کنند.

فداییان ادامه داد: با پیگیری های به عمل آمده توسط مأموران پلیس فتا، مبلغ 400 میلیون ریال مرتبط با پرونده شاکی مسترد شد؛ اما نکته قابل تأمل اعتماد کاربران به پیامک هایی است که از هر منبعی برای کاربران ارسال می شود و متأسفانه امروز قربانیان بسیاری در پی دارد.

وی به کاربران هشدار داد که با توجه به آموزش هایی از طریق بسترهای دیجیتال و مطالب هشداری که منتشر شده است، تأکید می شود به هیچ عنوان به پیامک هایی که از منابع ناشناس و یا سرشماره های ناشناس ارسال می شود و حاوی لینک هس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری 400 میلیون ریالی با پیامک جعلی سامانه ثنا

کلاهبرداری 400 میلیون ریالی با پیامک جعلی سامانه ثنا