مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 11:272022-06-30بين الملل

امضای قریب الوقوع توافق انتقال مالکیت تیران و صنافیر به سعودی


یک وب سایت صهیونیستی اعلام کرد، تل آویو ،قاهره و ریاض در آستانه امضای یک توافق به منظور انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر به عربستان سعودی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وب سایت صهیونیستی واللا به نقل از مقامات این رژیم گزارش داد، رژیم تل آویو، عربستان سعودی و مصر در شرف امضای توافقنامه ای هستند که بر اساس آن اجازه انتقال مالکیت جزایر تیران و صنافیر در تنگه تیران به عربستان سعودی داده می شود.

در ادامه این گزارش آمده، نفتالی بنت نخست وزیر، یاییر لاپید وزیر خارجه و بنی گانتز وزیر جنگ رژیم صهیونیستی جزییات این توافق را دیده اند و با آن موافقت کرده اند.

این توافق شامل تعهداتی است که به دو جزیره مذکر مربوط نمی شود؛ در رأس این تعهدات، موافقت ریاض با عبور هواپیماهای صهیونیستی عازم جنوب شرق آسیا از حریم عربستان است.

واللا به نقل از مقامات صهیونیست افزود، عربستان سعودی توافقی را با مصر امضا خواهد کرد که به موجب آن متعهد به اجرای تمهیدات امنیتی در داخل دو جزیره و حفاظت از آزادی دریانوردی در تنگه تیران خواهد شد و آمریکا متعهده بودن ریاض به تعهداتش را تضمین می کند و به رژیم اسراییل ضمانت های مکتوبی در این باره می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امضای قریب الوقوع توافق انتقال مالکیت تیران و صنافیر به سعودی

امضای قریب الوقوع توافق انتقال مالکیت تیران و صنافیر به سعودی