مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 12:022022-06-30اقتصادي

کشت گندم دیم در 56 هزار هکتار از اراضی همدان/ خشکسالی به محصول خسارت زد


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: 56 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت گندم دیم قرار گرفته که از این میزان سطوح بالایی از کشت به علت بروز خشکسالی دچار خسارت شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، احمد قدیمی گرجای ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس مصوبات کارگروه اقتصاد کشاورزی شهرستان همدان مقرر شد کمیسیون های خرید گندم از اول تیرماه شورع به کار کرده و محصول تولیدی کشاورزان را خریداری کند.

وی گفت: حدود 56 هزار هکتار از اراضی زراعی شهرستان زیر کشت گندم دیم قرار گرفته که از این میزان سطوح بالایی از کشت دیم به علت بروز خشکسالی دچار خسارت شده است و بخشی از مزارع گندم دیم شهرستان 80 درصد و برخی تا صد درصد خسارت دیده اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: همگرایی و هماهنگی ادارات و دستگاه هایی که در امر خرید گندم فعال هستند می تواند به بهبود شرایط گشت گندم در سال زراعی آتی کمک کرده و زمینه ارتقای جایگاه شهرستان و استان را فراهم کند.

کشت سیر در 25 روستای شهرستان همدان وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه طی سه ماهه امسال 6 مورد کارگاه آموزشی اختصاصی برای توانمندسازی سیرکاران در همدان برگزار شده است گفت: در بیش از 25 روستای شهرستان همدان سیر کاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت گندم دیم در 56 هزار هکتار از اراضی همدان/ خشکسالی به محصول خسارت زد

کشت گندم دیم در 56 هزار هکتار از اراضی همدان/ خشکسالی به محصول خسارت زد