مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 14:122022-06-30بين الملل

تجاوز کشتی حفاری تل آویو به آب های لبنان تحت پشتیبانی نظامی آمریکا و اروپا


یک روزنامه لبنانی از مداخله مستقیم آمریکایی ها و اروپایی ها در پرونده میدان گازی «کاریش» به نفع تل آویو و تجاوز مجدد یک کشتی حفاری رژیم صهیونیستی به آب های مورد منازعه تحت تدابیر شدید امنیتی و نظامی آمریکایی و اروپایی پرده برداشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، یک روزنامه لبنانی، امروز (پنجشنبه، 30 ژوئن)، از حرکت دو کشتی حفاری متعلق به رژیم صهیونیستی به سوی خط مرزی مورد منازعه 29 و تجاوز یکی از آن ها از این خط به اندازه چند مایل خبر داد.

 روزنامه الاخبار با انتشار گزارشی نوشت که  یک کشتی ویژه حفاری گاز و نفت متعلق به شرکت انرژین به همراه یک کشتی دیگر به سوی خط مرزی مورد منازعه 29 پیشروی کرده است و یکی از این دو کشتی به اندازه چند مایل، از این خط که مورد منازعه لبنان و رژیم صهیونیستی است، عبور کرد.

تل آویو مدعی است که میدان گازی کاریش، در آب های مورد مناقشه نیست بلکه در منطقه اقتصادی انحصاری رژیم صهیونیستی واقع شده است.

15 خرداد گذشته نیز، کشتی حفاری وابسته به شرکت انرژین وارد منطقه مورد منازعه مذکور شده بود که با واکنش و محکومیت گسترده از سوی بیروت همراه شد.

از سوی دیگر، برخی منابع در یونیفل به روزنامه الاخبار اعلام کردند که کشتی های جنگی آمریکا به میدان کاریش رسیده اند و اقداماتی را برای محافظت از سکوی شناور در ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاوز کشتی حفاری تل آویو به آب های لبنان تحت پشتیبانی نظامی آمریکا و اروپا

تجاوز کشتی حفاری تل آویو به آب های لبنان تحت پشتیبانی نظامی آمریکا و اروپا