مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 تیر 1401 ساعت 16:072022-06-30اقتصادي

همایش «ودیعه گذاری بر بطری های یک بار مصرف» در دانشگاه علم و صنعت


نخستین همایش ملی «ودیعه گذاری بر بطری ها» در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود.

- گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، ودیعه گذاری بر بطری های یکبار مصرف در صنایع غذایی طرح موفقی است که در حدود 40 کشور دنیا، خصوصا در کشورهای توسعه یافته در حال اجرا است.

ایده اصلی ایجاد انگیزه مالی برای مصرف کننده ها و در نتیجه افزایش بازیافت سیستماتیک بطری های فلزی، پلیمری و در نهایت شیشه ای است.

دکتر مهدی داراب، عضو هیات علمی دانشکده مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه علم و صنعت ایران که این ایده را در زندگی 15 ساله در کشورهای اسکاندیناوی از نزدیک تجربه کرده، با اشاره به این که ودیعه گذاری بر بطری های یکبار مصرف در حال حاضر در حدود 40 کشور دنیا از جمله سوئد و نروژ در حال اجرا است، اظهار داشت: در این مدل با ایجاد مشوق های مالی برای مصرف کنندگان و ترغیب آنها به تحویل بطری های فلزی، پلیمری و شیشه ای به سیستم های بازیافت، ضمن جلوگیری از رها شدن این پسماندها در محیط زیست، صرفه جویی اقتصادی قابل توجهی هم صورت می گیرد.

ضمن این که تحقیقات نشان داده با عادت کردن مردم به تحویل بطری ها و ظروف پلاستیکی که بخش قابل توجهی از زباله های شهری را تشکیل می دهند، تدریجا عادت به رها نکردن سایر زباله ها هم در جامعه نهادینه تر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همایش «ودیعه گذاری بر بطری های یک بار مصرف» در دانشگاه علم و صنعت

همایش «ودیعه گذاری بر بطری های یک بار مصرف» در دانشگاه علم و صنعت