مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-02فرهنگي

آسیب های زیادی به بافت تاریخی کاشان وارد شده است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشان گفت: به علت خیابان کشی های شتاب زده، ساخت و ساز و نوسازی های فراوان و بعضا بی رویه، آسیب های زیادی به بافت تاریخی کاشان وارد شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کاشان، احمد دانایی نیا، رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان، در دیدار مدیران شهری و اعضای هیات مدیره نظام مهندسی ساختمان شهرستان کاشان با اشاره به ویژگی های متعدد بافت تاریخی کاشان اظهار داشت: بافت تاریخی کاشان  یکی از غنی ترین بافت های تاریخی ایران است.

وی با اشاره به دارا بودن محلات پویا، ابنیه تاریخی فراوان و مجموعه ای از خانه های تاریخی زیبا و منحصر به فرد با استخوان بندی قوی و کارا گفت:به علت خیابان کشی های شتاب زده، ساخت و ساز و نوسازی های فراوان و بعضا بی رویه، آسیب های زیادی به بافت تاریخی وارد شده است.

دانایی نیا نبود طرح مناسب که هم الزامات میراثی و هم نیازهای مردم را تامین نماید را عمده دلیل شکل گیری بناهای غیراصولی دانست و خاطر نشان کرد: از این ضعف، مردم و میراث فرهنگی آسیب فراوانی دیده است؛ بهره مندی از تجارب و ظرفیت اعضای نظام مهندسی ساختمان به منظور طراحی ابنیه میان افزا در بافت تاریخی امری ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب های زیادی به بافت تاریخی کاشان وارد شده است

آسیب های زیادی به بافت تاریخی کاشان وارد شده است