مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 تیر 1401 ساعت 12:072022-07-02فرهنگي

اعتراض اوکراین به نمایش فیلم روسی در جشنواره کالووی واری راه به جایی نبرد!


اوکراین به حضور فیلم های روسیه در جشنواره کارلووی واری جمهوری چک اعتراض کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از واشنگتن تایمز ، پراگ - جشنواره بین المللی فیلم در شهر آبگرم کارلووی واری چک روز جمعه در میان جنجال اعتراض اوکراین به نمایش یک فیلم روسی در کنار فیلم های ساخت اوکراین، آغاز شد.

با این وجود مسولین و سازمان دهندگان جشنواره معتبر کارلووی واری جمهوری چک تصمیم با وجود اعتراض اوکرانی ها تصمیم به اکران فیلم روسی در این رویداد سینمایی گرفتند.

پیش از آغاز پنجاه و ششمین دوره جشنواره، چندین فیلمساز برجسته اوکراینی به همراه سفیر اوکراین در پراگ به نمایش برنامه ریزی شده کاپیتان ولکونوگوف فرار کرد اعتراض کردند.

واشنگتن تایمز نوشت: یوهان پربیینیس، سفیر اوکراین در نامه ای سرگشاده گفت که نمایش فیلم های اوکراینی در کنار یک فیلم روسی که با حمایت وزارت فرهنگ روسیه ساخته شده است، در زمانی که نیروهای روسی در جریان تهاجم به کشورش مرتکب جنایات شده اند، غیر انسانی خواهد بود.

چهار فیلم اوکراینی و هشت فیلم تقریباً تمام شده دیگر محصول یا تولید مشترک اوکراین نیز در این جشنواره به نمایش در خواهند آمد.

جشنواره امسال پس از لغو شدن در سال 2020 و به تعویق افتادن در سال 2021 به دلیل همه گیر شدن کرونا، با مراسمی برای تجلیل از بازی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض اوکراین به نمایش فیلم روسی در جشنواره کالووی واری راه به جایی نبرد!

اعتراض اوکراین به نمایش فیلم روسی در جشنواره کالووی واری راه به جایی نبرد!