مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 14:472022-07-04پزشكي

آزمایشی سریع برای تشخیص سریع کرونا


با استفاده از این آزمایش، ما می توانیم خیلی سریع تشخیص دهیم که چه سویه هایی در جامعه وجود دارد و آیا سویه جدیدی در حال ظهور است یا خیر.

- محققان مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن در مطالعه اخیر خود یک آزمایش سریع کووید-19برای شناسایی انواع سویه های این ویروس تنها در چند ساعت توسعه داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از مدیکال اکسپرس، سال گذشته، دکتر جفری سوریل (Jeffrey SoRelle) و همکارانش، یک تست سریع کووید-19 به نام CoVarScan را توسعه دادند که الگوی هشت نقطه داغ در ویروس کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 را تشخیص می دهد.

اکنون، پس از آزمایش CoVarScan بر روی بیش از 4000 نمونه بیمار جمع آوری شده در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن، محققان گزارش دادند که آزمایش آنها به اندازه سایر روش های مورد استفاده برای تشخیص کووید-19 دقیق است و می تواند با موفقیت بین همه انواع فعلی کروناویروس سندرم حاد تنفسی 2 تمایز قائل شود.

دکتر سوریل ، استادیار پاتولوژی و نویسنده ارشد این مطالعه گفت: با استفاده از این آزمایش، ما می توانیم خیلی سریع تشخیص دهیم که چه سویه هایی در جامعه وجود دارد و آیا سویه جدیدی در حال ظهور است یا خیر.

نتایج آزمایش در مرکز ژنومیک انسانی در مرکز پزشکی دانشگاه تگزاس ساوت وسترن به رهبران بهداشت عمومی کمک کرده است تا شیوع کووید-19 در شمال تگزاس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایشی سریع برای تشخیص سریع کرونا

آزمایشی سریع برای تشخیص سریع کرونا