مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 15:072022-07-04حوادث

درخواست کمک سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت بازماندگان زلزله اخیر افغانستان


سازمان ملل پس از گذشت نزدیک به دو هفته از زمین لرزه مهیب در جنوب شرق افغانستان اعلام کرد که این حادثه 360 هزار نفر را متاثر کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که در زلزله اخیر در جنوب افغانستان 362 هزار نفر متاثر شدند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازاین نهاد وابسته به سازمان ملل، زلزله 6 ریشتری در بخش های از خوست و پکتیکا در جنوب شرقی افغانستان به وقوع پیوست که منجر به تخریب گسترده در این مناطق شده است.

  به گفته دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل، علاوه بر جان باختن تعداد زیادی از مردم، بخش عظیمی از زیرساخت ها از جمله مدارس، مراکز بهداشت، جاده ها و شبکه های آبرسانی در این مناطق به صورت کامل و جزیی تخریب شده است.

  سازمان ملل تاکید کرده است که براثر زلزله اخیر در افغانستان 362 هزار نفر متاثر شده و برای رسیدگی فوری به بازماندگان این حادثه 110 میلیون دلار طی سه ماه آینده نیاز است.

  پیش از این دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه همزمان با تخریب 10 هزار خانه در افغانستان و مرگ هزار تن در زلزله اخیر این کشور هشدار داده است که احتمال شیوع وبا در مناطق زلزله زده وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درخواست کمک سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت بازماندگان زلزله اخیر افغانستان

درخواست کمک سازمان ملل برای رسیدگی به وضعیت بازماندگان زلزله اخیر افغانستان