مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 تیر 1401 ساعت 21:022022-07-04اقتصادي

گرد و غبار هم پول ساز می شود/ از سال «یخ بزن و بمیر!» چه شنیده ایم؟


برای ما ساکنان شهرهای بزرگ، تابستان موهبتی بود که حالا چند وقتی است که دیگر نیست.

ما روزهای خاکستری آسمان و آلودگی هوای پاییز و زمستان را به این امید می گذراندیم که دست کم در بهار و تابستان، - گروه جامعه؛ نعیمه جاویدی: تا هوا غبارآلود می شود همه جا صحبت از این است که دولت باید برای رفع مشکل، کاری انجام دهد.

رسانه ها از این می گویند که منشأ این غبارها و آلودگی هوا، گرمایش زمین، پیشروی بیابان ها و افزایش غیرمنطقی سدسازی و تحدید منابع آبی پیرامون مرزهای ایران توسط کشورهای همسایه است.

ایران، عراق و کشورهایی دیگر، به شیوه غیرمنطقی سدسازی توسط ترکیه نقد دارند و این شیوه نادرست را سبب افزایش و گسترش کانون های تولید گرد وغبار می دانند.

رییس جمهور هم در سخنرانی های اخیرش، پیرامون ضرورت پیگیری و رفع پدیده گرد و غبار که علاوه بر خسارت زیست محیطی، خسارت های اقتصادیِ قابل توجهی به دنبال دارد از نهادهای متولی محیط زیست خواست، رایزنی های لازم برای لزوم و ضرورت پیگیری و رفع این مشکل را با کشورهای همسایه داشته باشند.

خلاصه که در صف اتوبوس، مترو، معابر و مراکز مختلف شهری، همه درباره ضرورت رفع این مشکل حرف می زنند اما چه باید و چه می توان کرد و چگونه؟ اصلاً مسئله گرد و غبار چه قدمتی دارد و چه آسیب هایی می تواند به دنبال داشته باشد؟ اینجا د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرد و غبار هم پول ساز می شود/ از سال «یخ بزن و بمیر!» چه شنیده ایم؟

گرد و غبار هم پول ساز می شود/ از سال «یخ بزن و بمیر!» چه شنیده ایم؟