مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-05پزشكي

استان های همجوار همدان در محاصره وبا/ برای پیشگیری چه کنیم؟


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا با اشاره به موارد ابتلا به بیماری اسهال وبایی در استان های همجوار نسبت به احتمال ورود این بیماری به همدان هشدار داد.

- فاطمه ترکمان اسدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا در گفت وگو با خبرنگار فارس در همدان با هشدار به احتمال موارد ابتلا به اسهال وبایی در استان اظهار کرد: با توجه به افزایش موارد ابتلا به اسهال وبایی در استان های مجاور که در کرمانشاه 30 بیمار و در کردستان 6 بیمار گزارش شده باید اطلاعاتی در مورد این بیماری داشته تا از آن مصون باشیم.

وی با بیان اینکه اسهال وبایی به دنبال ورود باکتری ویبریوکلرا به بدن اتفاق می افتد گفت: این باکتری برای اینکه بیماری را در فرد ایجاد کند باید با تعداد بالایی وارد بدن انسان و فرد میزبان شود و اگر تعداد کمی از این باکتری وارد بدن شود معمولاً با وجود ورود باکتری علائم اسهال اتفاق نمی افتد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا یادآور شد: پس از اینکه تعداد بالایی از باکتری وارد بدن یک فرد شد می تواند علائم بیماری اسهال وبایی رخ دهد که به حالت یک اسهال معمول اما با یک تفاوت هایی است.

ترکمان اسدی با بیان اینکه در این حالت بیمار می تواند تهوع پیدا کند و اسهال و استفراغ داشته باشد و بدنش به سمت کم آبی رود ادامه داد: حتی تب پیدا کند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان های همجوار همدان در محاصره وبا/ برای پیشگیری چه کنیم؟

استان های همجوار همدان در محاصره وبا/ برای پیشگیری چه کنیم؟