مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 13:522022-07-05بين الملل

3 استدلال بنیادین برای پوچ بودن ادعای بزرگ آمریکایی ها


در سال های اخیر، جهان شاهد روند رو به رشد و فزاینده نقض حقوق بشر در آمریکا در قالب هایی نظیر قتل «جورج فلوید» و یا تضییع حقوق رنگین پوستان و اقلیت ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، ایالات متحده آمریکا سال هاست که با استفاده از ابزارهای قدرت و جنگ نرم، تضعیف رقبا و مخالفان ایدئولوژی و رویه ها و سیاست های خود در عرصه بین المللی را در دستورکار دارد.

در این راستا، آمریکا بویژه پس از جنگ جهانی دوم و تعریف موقعیت هژمونیک برای خود(مساله ای که به طور خاص پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، ابعاد گسترده تری نیز به خود گرفت)، سعی کرد تا خود را به مثابه سمبل و نمود عینی حکمرایی خوب و اصول اخلاقی در جهان معرفی کند و عملا خودش را به یک شاخص بنیادین در حوزه های مذکور در جهان تبدیل کند.

از این منظر، نکته مطلوب برای آمریکا این بود که همگان قیاس خوب یا بد بودنِ کیفیت حکمروایی در عرصه بین المللی را بر اساس شاخص های ارائه شده از سوی آمریکا مورد قضاوت قرار دهند.

در این چهارچوب، آمریکایی ها به طور خاص سعی داشته اند تا تصویری زیبا را از آمریکا به مثابه مدینه فاضله جهانی ارائه کنند و با تاکید بر اصولی نظیر رویای آمریکایی/American Dream ، جدای از رهبری سیاسی و اقتصادی جهان، رهبری اخلاقی دنیا را نیز برعهده گیرند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

3 استدلال بنیادین برای پوچ بودن ادعای بزرگ آمریکایی ها

3 استدلال بنیادین برای پوچ بودن ادعای بزرگ آمریکایی ها