مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 18:022022-07-05اقتصادي

شل به یک پروژه بزرگ انرژی در قطر ملحق شد


مقامات قطری امروز سه شنبه از امضای توافقنامه ای با غول انرژی «شل» برای توسعه بخشی از میدان شمال شرقی این کشور خبر دادند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از الخلیج اونلاین ، مقامات قطری امروز سه شنبه از امضای توافقنامه ای با غول انرژی شل برای توسعه بخشی از میدان شمال شرقی این کشور که هزینه توسعه آن حدود 28.

75 میلیارد دلار است، خبر دادند.

خبرگزاری دولتی قطر (قنا) اعلام کرد که این توافقنامه توسط سعد بن شریده الکعبی وزیر انرژی قطر و بن ون بوردن مدیر عامل شرکت انگلیسی شل در مقر شرکت انرژی قطر در دوحه   پایتخت  این کشور امضا شد.

طبق این قرارداد، شرکت انرژی قطر و  شرکت شل در یک شرکت سرمایه گذاری مشترک شریک خواهند شد که انرژی قطر 75 درصد سهام آن را در اختیار خواهد داشت، در حالی که شل مالک 25 درصد باقی مانده خواهد بود.

این شرکت سرمایه گذاری مشترک مالک 25 درصد از پروژه توسعه میدان شمال شرقی قطر خواهد بود که شامل چهار خط  غول پیکر  تولید گاز طبیعی با ظرفیت کل 32 میلیون تن در سال است.

تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر صبح امروز با بن ون بوردن در مورد تقویت همکاری های موجود بین دو طرف گفت وگو کرده بود.

دوحه ماه گذشته شرکت های آمریکایی اکسان موبیل و کونوکو فیلیپس ، انی ایتالیا و توتال انرژیز فرانسه را به عنوان شریک برای توسعه بز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شل به یک پروژه بزرگ انرژی در قطر ملحق شد

شل به یک پروژه بزرگ انرژی در قطر ملحق شد