مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 تیر 1401 ساعت 20:172022-07-05فرهنگي

منیژه حکمت: سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند


حکمت تهیه کننده و کارگردان باسابقه سینما در این شرایط مسیر متفاوتی را در پیش گرفته و سراغ ساخت فیلم های با بودجه کم/Low-budget با تلفیقی از چهره های جوان و باسابقه رفته و معتقد است همچنان با این شکل از فیلمسازی می توان در این حرفه فعال بود.

- منیژه حکمت تهیه کننده و کارگردان پرسابقه سینما تاکید دارد با وجود وضعیت غیرطبیعی سینمای ایران، همچنان با تولید فیلم های با بودجه کم و متکی بر نیروهای جوان و بااستعداد می توان چراغ سینما را روشن نگه داشت.

او معتقد است همچنان حیات سینما قابل تداوم است و تماشاگران در سطح جهان بار دیگر به سالن های سینما بازمی گردند، هرچند شرایط برای ایران متفاوت است.

تابناک مهدی خرم دل؛ هزینه تولید در سینمای ایران به شدت افزایش یافته، به حدی که تقریباً هیچ فیلمی به جز معدود از فیلم های کمدی حتی هزینه هایش را بازنمی گرداند و شماری از فیلم هایی که هزینه های تولیدشان بازمی گردد نیز با در نظر گرفتن میزان تورم، عملاً زیان ده بوده اند و تولیدشان فاقد منطق اقتصادی بوده است.

اگرچه در فیلمسازی انگیزه های غیراقتصادی پررنگ است اما تداوم حیات این صنعت مستلزم تداوم توجیه اقتصادی فیلمسازی و بازگشت سرمایه برای ساخت فیلم های بعدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منیژه حکمت: سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند

منیژه حکمت: سود کلان ندارد اما تداوم فیلمسازی را ممکن می کند