مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 08:472022-07-06بين الملل

نماینده سوری به فارس:خواهان جنگ نیستیم اما در مقابل تجاوز ترکیه می ایستیم


یکی از نمایندگان ارمنی پارلمان سوریه گفت، نگاه ترکیه به شمال سوریه از 100 سال پیش تا کنون همواره تهاجمی بوده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، لوسی اسکه نماینده ارمنی پارلمان سوریه گفت، کردها بخشی اصیل از ملت سوریه هستند و ارتش سوریه با هر حمله ای به آنها در شمال سوریه مقابله خواهد کرد.

خانم اسکه در گفت وگو با خبرگزاری فارس تصریح کرد، اظهارات ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه مبنی بر تماس های منظم میان دستگاه اطلاعاتی ترکیه و سوریه برای آشتی ملی، تلاش برای مخفی کردن حقیقت است.

وی افزود، در حقیقت نظام ترکیه در تناقضات آشکاری به سر می برد و این اظهارات پس از آن اعلام می شود که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه و تیمش در سیاست های داخلی و تهدید برای انجام اقدام نظامی در اراضی سوریه تحت بهانه های واهی شکست خوردند؛ موضوعی که پارلمان سوریه در بیانیه ژوئن خود به آن اشاره کرد.

خانم اسکه در ادامه گفت، همچنین اشاره به ماهیت پیام های ترکیه در هر تجاوزی به سوریه در سایه جنگ روسیه و اوکراین و فشار غربی-آمریکایی برای محاصره سوریه و قطع هر رگه ای که اقتصاد سوریه را احیا می کند، ضروری است.

این نماینده تصریح کرد، ترکیه در سال 2016 برای آنچه آن زمان ایجاد کریدور تروریستی در مرزهای جنوبی اش نامید یعنی تأسیس قوای مرتبط با حز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نماینده سوری به فارس:خواهان جنگ نیستیم اما در مقابل تجاوز ترکیه می ایستیم

نماینده سوری به فارس:خواهان جنگ نیستیم اما در مقابل تجاوز ترکیه می ایستیم