مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 تیر 1401 ساعت 15:572022-07-06بين الملل

ادعای روزنامه قطری؛ تکاپوی گسترده بغداد برای دیدار مقامات ایرانی-سعودی


یک روزنامه قطری به نقل از منابع عراقی مدعی شد که نخست وزیر عراق شخصا به همراه تعداد محدودی از مقامات این کشور در حال زمینه سازی برای نشست آتی میان مقامات ایران و عربستان سعودی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه العربی الجدید ، بعدازظهر امروز (چهارشنبه)، مدعی شد که مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به همراه تعداد محدودی از اعضای دفتر خود و همچنین وزیر امور خارجه این کشور در حال زمینه سازی گسترده برای دیدار مقامات سعودی و ایرانی است.

این روزنامه قطری با استناد به منابع خود مدعی شد که شاید این اولین دیدار در این سطح میان مقامات دو طرف از زمان قطع روابط باشد.

العربی الجدید به نقل از منابعی در بغداد که آن ها را بلندپایه خواند، ادعا کرد: در صورت قطعی شدن برخی جزییات پیرامون مسائل غالبا مشترک میان دو کشور که قرار است  مورد بررسی قرار گیرند، این دیدار ممکن است در روزهای آینده منعقد شود.

این در حالی است که به برخی مسائل حساس که مهم ترین آن ها پرونده یمن باشد، دست کم در مرحله کنونی پرداخته نخواهد شد.

یکی از مسئولان دفتر نخست وزیر عراق که به نام او اشاره ای نشده، در گفت و گو با این روزنامه در این رابطه مدعی شد: دیداری که برای آن در بغداد مقدمه چینی می شود، ممکن است در سطح تعدادی از وزیران دو کشور یا نمایندگان آن ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای روزنامه قطری؛ تکاپوی گسترده بغداد برای دیدار مقامات ایرانی-سعودی

ادعای روزنامه قطری؛ تکاپوی گسترده بغداد برای دیدار مقامات ایرانی-سعودی