جاماندن دانشگاه ها ار سهم قانونی زیرنظام های مهارتی/ لزوم بازنگری مفهوم آموزش های مهارتیرییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با تاکید بر اینکه یکی از راه های رسیدن به افزایش سهم مهارت آموزی، تحول دروس دانشگاهی است، گفت: بازنگری هدفمند و موثر در سرفصل برنامه های درسی و آموزشی، - علی باقر طاهری نیا رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با تاکید بر اینکه روزآمدسازی، بازنگری هدفمند و موثر برنامه های درسی باید در دستور کار وزارت علوم قرار گیرد، گفت: در قانون برنامه توسعه ششم، سهم زیرنظام مهارتی یعنی دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی برای سال 1400 سی درصد پیش بینی شده بود و این در حالی است که این میزان درحال حاضر کمتر از 20 درصد است. وی با اشاره به دانشگاه های فنی و حرفه ای و علمی کاربردی که زیرنظام های مهارتی وزارت علوم هستند، گفت: دلایل متفاوتی برای کاهش حضور دانشجویان در این زیرنظام ها و در نتیجه عدم تحقق نصاب 30درصد وجود دارد، بروز این پدیده به عدم وجود ظرفیت پذیرش در دانشگاه ها برنمی گردد. به نظر می رسد دلیل عمده این است که میزان درخواست برای تحصیل کم شده است. این میزان در سال های 99 و 98 کاهش بسیار زیادی داشته است. * آموزش مهارتی با زیر نظام مهارتی تفاوت دارد رییس موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی خاطرنشان کرد: آموزش مهارتی با زیر نظام مهارتی برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |