مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 09:122022-07-08سياسي

جشن روز «بلوط» همزمان با مرگ بلوط!/آقای نوبخت خیلی دیر نشده؟


رییس سازمان جنگل ها در حالی از نامگذاری یک روز به نام روز بلوط خبر می دهد که بلوط ها در حال جان دادن هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، این روزها مهمترین مشکل در استان کهگیلویه و بویراحمد به آفت پروانه برگخوار در مناطق گرمسیری استان برمی گردد که درختان بلوط این مناطق را مورد هجوم قرار داده و معلوم نیست که این میراث بزرگ طبیعی چه سرنوشتی پیدا خواهد کرد.

آن گونه که مسئولان اعلام کرده اند 17 هزار هکتار از عرصه های جنگلی مربوط به درختان بلوط در منطقه گرمسیری به ویژه شهرستان باشت گرفتار این آفت شده و کار مبارزه با آن را بسیار سخت کرده است هر چند مسئولان استانی از اعتبارات 20 و گاها 40 میلیاردی برای مبارزه با این آفت سخن می گویند اما آنگونه که معلوم است چنین اعداد و ارقامی هرگز جوابگوی رفع این بلای طبیعی در استان نیست.

وضعیت به گونه ای شده که پای رییس سازمان جنگل های کشور را به استان کهگیلویه و بویراحمد کشانده و نشست ستاد بحران تشکیل شده تا برای مقابله با این آفت چاره اندیشی شود.

جالب اینجاست رییس سازمان جنگلهای کشور در این واضاع و احوال سخت از نامگذاری یک روز به نام بلوط سخن می گوید در حالی که تا پیش از این به هیچ وجه صحبتی از روز بلوط و نامگذاری یک روز به نام این نماد مقاومت و ایستادگی در جنگل های زاگرس نبوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشن روز «بلوط» همزمان با مرگ بلوط!/آقای نوبخت خیلی دیر نشده؟

جشن روز «بلوط» همزمان با مرگ بلوط!/آقای نوبخت خیلی دیر نشده؟