مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 09:272022-07-08اقتصادي

تاکید قزاقستان بر لزوم تنوع بخشی راه های عرضه نفت


رییس جمهور قزاقستان ضمن تاکید بر لزوم متنوع سازی راه های عرضه نفت این کشور به خارج، بر اولویت مسیر حمل ونقل بین المللی ترانس خزر در این زمینه اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، قاسم ژمرت تاکایف رییس جمهور قزاقستان در جلسه ای در زمینه توسعه پتانسیل حمل و نقل و ترانزیتی بر لزوم متنوع سازی راه های عرضه نفت این کشور تاکید کرد.

وی به شرکت قزمونای گاز (شرکت ملی نفت و گاز قزاقستان) دستور داد تا در صورت امکان با مشارکت سرمایه گذاران پروژه تنگیز بهترین گزینه را برای اجرای آن، بررسی کنند.

بنابر دستور تاکایف، دولت قزاقستان به نوبه خود باید اقداماتی را برای افزایش ظرفیت خطوط لوله نفت آتیرائو – کنکیانک و کنکیاک-کومکول انجام دهد.

مسیر حمل و نقل بین المللی ترانس خزر از چین شروع می شود و پس از عبور قزاقستان از آب های دریای خزر و در ادامه به آذربایجان، گرجستان و ترکیه می رسد و از آنجا می توان به کشورهای اروپایی محصولات را عرضه کرد.

به این ترتیب، این مسیر امکان فروش نفت و سایر کالا با دور زدن روسیه را فراهم می کند.

این نشست در  پرتو  حکم دادگاه نووروسیسک روسیه برای توقف 30 روزه فعالیت کنسرسیوم خط لوله کاسپین که 80 درصد نفت صادراتی قزاقستان از جمله از میدان تنگیز را به خود اختصاص داده، برگزار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید قزاقستان بر لزوم تنوع بخشی راه های عرضه نفت

تاکید قزاقستان بر لزوم تنوع بخشی راه های عرضه نفت