مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 11:522022-07-08بين الملل

ترجمه 200 زبان مختلف توسط هوش مصنوعی مِتا


مدل جدید هوش مصنوعی متا می تواند 200 زبان مختلف از جمله بسیاری از زبان های دارای منابع اندک که توسط سیستم های ترجمه فعلی پشتیبانی نمی شوند را ترجمه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی میل، این کار به لطف فعالیت آنچه مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل متا، آن را یکی از سریع ترین ابررایانه های جهان می نامد، انجام می شود.

این شرکت تلاش های خود در این جهت را No Language Left Behind (هیچ زبانی از قلم نیفتاده) یا به اختصار NLLB می نامد و امیدوار است بتواند امکان انجام روزانه بیش از 25 میلیارد ترجمه در برنامه های متا را فراهم کند.

اگرچه امروزه بیش از 7100 زبان شناخته شده در سراسر جهان صحبت می شود، اما بسیاری از آنها مجموعه داده های کافی را برای آموزش هوش مصنوعی ندارند.

این زبان های به اصطلاح کم منابع عبارتند از: عربی مصری، بالی (Balinese)، ساردینی (Sardinian)، فولانی (Nigerian Fulfulde)، پانگاسینانی (Pangasinan) و اومبوندو (Umbundu) که اگرچه توسط جمعیت قابل توجهی صحبت می شوند، اما در فضای اینترنت به همان اندازه از آن ها استفاده نمی شود.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در بیانیه ای که در فیسبوک منتشر شد، گفت: روش های مدل سازی هوش مصنوعی که ما استفاده می کنیم، به ترجمه با کیفیت زبان هایی که میلیاردها نفر در سراسر جهان صحبت می کنند، کمک می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترجمه 200 زبان مختلف توسط هوش مصنوعی مِتا

ترجمه 200 زبان مختلف توسط هوش مصنوعی مِتا