مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 14:322022-07-08اقتصادي

28 درصد معادن کشور غیرفعالند/حقوق دولتی معادن کردستان افزایش می یابند


بیش از 10هزار معدن از لحاظ ذخایر معدنی وجود دارد که 28 درصد این معادن غیرفعال هستند و اکثر این معادن مصالح ساختمانی و معادن کوچک هستنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قروه، سیدرضا فاطمی امین در سفر یک روزه در شهرستان قروه و بازدید از تعدادی صنایع تولیدی اظهار کرد: طبق قانون باید 15 درصد از حقوق معادن به دولت تعلق بگیرد و برای همان منطقه هزینه شود، به هر حال وقتی معدنی فعال می شود احتمال مشکلات وجود دارد و پیش بینی شده که 15 درصد حقوق دولتی معادن همان جا هزینه شود.

به گفته وی، بهسازی جاده اوریه از محل همان حقوق دولتی معادن انجام شده که در رفت و آمد کمک می کند.

فاطمی امین با اشاره به برگشت حقوق دولتی معادن، افزود: 15 درصد حقوق معادن در استان کردستان تا سال گذشته به طور کامل پرداخت نشده، سال قبل بیش از 800 میلیارد تومان حقوق دولتی دریافت شده که 15 درصد آن حدود 100 میلیارد تومان در استان کردستان باید هزینه می شد اما 15 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی با بیان اینکه برآورد این است این میزان به بیش از 800 میلیارد تومان یعنی یک و نیم برابر برسد، گفت: این میزان یک مبلغ خوبی بالای 150 میلیارد تومان منابع خواهد بود و طبق لایحه قانونی که دولت پیشنهاد داده و در مجلس مصوب شده اختصاص خواهد یافت به مناطقی که معدن دارند و برای زیرساخت های ارتباطی و امکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 درصد معادن کشور غیرفعالند/حقوق دولتی معادن کردستان افزایش می یابند

28 درصد معادن کشور غیرفعالند/حقوق دولتی معادن کردستان افزایش می یابند