مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 تیر 1401 ساعت 15:422022-07-08اقتصادي

اتاق بازرگانی: 40 درصد معادن کشور تعطیل است


صنایع معدنی یکی از بخش هایی است که اگر حمایت کافی داشته باشد می تواند جایگزین صنایع نفتی شود .

- عضو اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: 40 درصد معادن کشور تعطیل است و آن بخش فعال هم با افزایش تحریم ها نیمه جان است و با تمام توان کار نمی کند.

بهرام شکوری، عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران، درباره اصلاح قانون معادن و موانع توسعه صنایع معدنی در کشور به خبرنگار ایلنا گفت: صنایع معدنی یکی از بخش هایی است که اگر حمایت کافی داشته باشد می تواند جایگزین صنایع نفتی شود ولی متأسفانه ترک فعل ها در این حوزه مانع تحقق این هدف شده است.

وی در ادامه با اشاره به طرح اصلاح قانون معادن که در دست اقدام مجلس شورای اسلامی است، گفت: اگر مجلس شورای اسلامی همکاری لازم را داشته باشد می توان به تغییرات مثبت در این حوزه امیدوار بود.

وی با انتقاد از روش اجرای قوانین معادن و ترک فعل هایی در این حوزه ادامه داد: عدم پذیرفتن پروانه بهره برداری معادن توسط بانک ها به عنوان وثیقه وعدم اجرای صحیح نرم افزار حقوق دولتی معادن که سال هاست در وزارت خانه بلاتکلیف است از مهمترین مشکلات صنایع معدنی با دولت است.

دو معدن ناهمگنی که در کنار یکدیگر قرار دارند، ماده معدنیشان با هم فرق دارد و بهره برداریش متفاوت است و نمی شود حقوق دولتی برابر داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتاق بازرگانی: 40 درصد معادن کشور تعطیل است

اتاق بازرگانی: 40 درصد معادن کشور تعطیل است