مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 تیر 1401 ساعت 09:222022-07-09سياسي

کرمانشاه جزو 37 شهر خلاق غذا در دنیا است


دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، کرمانشاه را جزو 37 شهر خلاق خوراک دنیا معرفی کرد و بر حفظ این دستاورد بزرگ تأکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت الله ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو در ایران در آیین پلاک کوبی کرمانشاه جهانشهر خلاق خوراک با اشاره به چهار سال تلاش مسئولین کرمانشاه برای ثبت این شهر به عنوان شهر خلاق خوراک، اظهار کرد: پس از چند سال تلاش، کرمانشاه جزو یکی از 37 شهر خلاق خوراک جهان قرار گرفت، چرا که خوراک هایش برجسته است.

وی ادامه داد: هرچند که کرمانشاه ده ها ویژگی مهم دیگر دارد، اما یکی از این ویژگی های مهم بحث تنوع غذایی آن است، چرا که خوراک نماد تاریخ کهن، فرهنگ و سبک زندگی یک ملت است .

دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران با بیان اینکه مردم کرمانشاه در طول قرن ها به این جنبه فرهنگی زندگی خود توجه کرده اند، گفت: در کرمانشاه تنوع فرهنگی، زبانی، قومی، مذهبی و آداب رسوم غنی و طبیعت بکر و آب و هوای چهار فصل را شاهد هستیم، که چنین ظرفیتی در دیگر کشورهای دنیا بی نظیر است، به گونه ای که در اروپا می بینیم بسیاری از کشورها شبیه هم هستند و این میزان تنوع فرهنگی را ندارند که این نشان از تمدن و فرهنگ کهن این مرز و بوم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرمانشاه جزو 37 شهر خلاق غذا در دنیا است

کرمانشاه جزو 37 شهر خلاق غذا در دنیا است