مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 10:522022-07-10دانش

طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار تصویب شد


طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار که به همت سه تن از اعضای هیأت علمی دانشگاه شیراز، طی پنج سال تدوین شده است، در شورای عالی معماری و شهرسازی ایران به تصویب رسید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، سهند لطفی، معاون پژوهش و فناوری دانشکده هنر و معماری دانشگاه شیراز، امروز ضمن اعلام این خبر توضیح داد: شهر لار یکی از 168 شهر کشور بوده است که محدوده تاریخی آن پیرو مصوبه   27 مهر ماه 1394 شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ و مقرّر گردیده تا براساس ویژگی های منحصر به فرد بافت و عناصر موجود در شهر قدیم لار، طرح تفصیلی ویژه برای محدوده تاریخی آن تدوین شود.

به گفته وی، از آغاز بهار 1396 و پس از سپری شدن زمان قابل توجهی از آغاز رایزنی ها و تشکیل جلسات هماهنگی و تعاملی مداوم درخصوص تهیه شرح خدمات و چارچوب مورد توافق با کارفرمای این طرح، اداره کل راه و شهرسازی لارستان، مأموریت تهیه ی طرح تفصیلی ویژه ی بافت تاریخی شهر لار ، در اردیبهشت ماه 1396 را به معاونت پژوهشی دانشگاه شیراز ابلاغ کرد و فعالیت مجدّانه تهیه ی طرح، از اواسط اردیبهشت ماه همان سال آغاز شد.

لطفی که یکی از مجریان این طرح است اعلام کرد: این طرح با همکاری دکتر خلیل حاجی پور و دکتر مهسا شعله از دیگر اعضای هیأت علمی بخش شهرسازی دانشگاه شیراز تدوین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار تصویب شد

طرح تفصیلی ویژه بافت تاریخی لار تصویب شد