مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 11:322022-07-10اقتصادي

سهم بازارچه های مرزی از تجارت کشور دو دهم درصد


در حال حاضر بیشتر بازارچه های فعال به مرز های رسمی متصل است و آماری که در حوزه تجارت مرزنشینی وجود دارد، نشان می دهد که فقط دو دهم درصد کل تجارت کشور ما از طریق بازارچه ها انجام می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، روح الله لطیفی درباره ارزیابی بازارچه های فعال و چالش های این بازارچه ها اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر بازارچه های فعال به مرز های رسمی متصل هستند و آماری که در حوزه تجارت مرزنشینی وجود دارد، نشان می دهد که فقط دو دهم درصد کل تجارت کشور ما از طریق بازارچه ها انجام می شود که این شایسته مرزنشینان و سیاست های از قبل طراحی شده نیست.

وی ادامه داد: اگر قرار باشد مرز رسمی و بازارچه در کنار هم قرار گیرد و همان فرایند مرز رسمی در بازارچه های مرزی در موضوع صادرات و واردات اتفاق بیفتد و نگاهی که نسبت به بازارچه های مرزی در ذهن مردم وجود دارد که بر این اساس تعاملی بین عده ای از مرزنشینان کشور خودمان با مرزنشینان کشور طرف مقابل همچنین فروش کالا های مرزی باشد اصلا چنین اتفاقی نیفتاده است.

لطیفی گفت: تقریبا همه بازارچه های مرزی که فعال هستند در کنار مرز رسمی هستند و تقریبا همه بازارچه های غیر فعال یا نیمه فعال با مرز رسمی فاصله دارند یا مرز رسمی به اندازه ای فعالیت ندارد که نیاز به فعال شدن بازارچه مرزی باشد بنابراین باید یک طرح نو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم بازارچه های مرزی از تجارت کشور دو دهم درصد

سهم بازارچه های مرزی از تجارت کشور دو دهم درصد