مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 18:072022-07-10اقتصادي

پر کردن استخرهای لاکچری با آب یارانه ای


در شرایطی که حجم آب سدهای تهران نسبت به پارسال 19 درصد کاهش بافته اما پرشدن استخرهای لاکچری بلای جان آبی شده اند که یارانه به آن تعلق گرفته و این ظلمی مضاعف به سایر مردم است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، مردم تهران در روز 10 تیرماه امسال یک میلیارد و 737 میلیون متر مکعب آب را درحالی مصرف کردند که میزان ورودی آب سدهای پنج گانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، حدود 980 میلیون مترمکعب است که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از 1203 میلیون مترمکعب بوده و 19 درصد کاهش یافته است.

از طرف دیگر از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال 1400) تاکنون بیش از 180.

1 میلی متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به 269 میلیمتر بارندگی متوسط بلندمدت 53ساله ، کاهش 33 درصدی را نشان می دهد.

این میران مصرف همچنین در شرایطی است که بدانیم بهای تمام شده تولید هر مترمکعب آب در تهران 2 هزار و 700 تومان و متوسط قیمت فروش 700 تومان است بنابراین، در هر مترمکعب آب 200 هزار تومان یارانه پرداخت می شود.

البته این یارانه برای کالایی ضروری مثل آب بد نیست اما وقتی حجم زیادی از آب مصرفی شهری مثل تهران در خانه های ویلایی لوکس شمال شهر صرف آبیاری درختان و پرکردن استخرها می شود، باید به موضوع به شکل دیگری نگریست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پر کردن استخرهای لاکچری با آب یارانه ای

پر کردن استخرهای لاکچری با آب یارانه ای