مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 تیر 1401 ساعت 18:172022-07-10اقتصادي

روی خوش بازار به نفت ایران


صادرات نفت خام و میعانات گازی به نسبت گذشته و پیش از دولت سیزدهم افزایش یافته و از همه ظرفیت ها استفاده شده تا صادرات به حداکثر برسد و آنطور که مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران اعلام کرده اکنون آماده بازگشت تولید به حداکثر رقم ممکن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزارت نفت طی 10 ماهه سال 1400، موفق شد مطابق با مصوبه های شورای عالی هماهنگی اقتصادی، بیش از 150 درصد تعهدهای ارزی را محقق کند، همچنین منابع تبصره 14 قانون بودجه سال 1400 مبنی بر منابع حاصل از فروش فرآورده های نفتی در داخل و صادرات به میزان 112 درصد به حساب صندوق هدفمندسازی یارانه ها واریز شده است.

در واقع وزارت نفت مکلف بود 313 هزار میلیارد تومان از محل این تبصره در سال 1400 واریز کند و در عین حال با افزایش فروش فرآورده های نفتی و منابع حاصل از صادرات آن توانست در سال 1400 معادل 350 هزار میلیارد تومان را برای این منظور محقق کند.

بر اساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، سیاست های انرژی دولت سیزدهم و افزایش فروش و صادرات به آن منجر شد که 227 هزار میلیارد تومان کسری بودجه سال 1400 جبران شود.

باید توجه داشت که تحقق این اهداف از مسیرهای مختلفی صورت گرفت که به کارگیری روش های جدید صادراتی نفت خام از قبیل تهاتر نفت با کالا، تهاتر نفت با سرمایه گذاری و تهاتر نفت خام و میعانات گا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روی خوش بازار به نفت ایران

روی خوش بازار به نفت ایران