مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 11:522022-07-11اقتصادي

طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی


یک شرکت دانش بنیان موفق به طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی با عنوان «جالیزان» شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی با نام تجاری جالیزان ، محصولی است که شرکت دانش بنیان توکان فاطر مهام در اختیار کشاورزان قرار داده است، محصولی که به زبان ساده در قالب اپلیکیشنی طراحی شده است که با استفاده از فنون سنجش از راه دور و عکس های ماهواره ای امکان بازدهی بیشتر برای تولید محصولات زراعی را به کشاورزان می دهد.

  زهرا طوفانی نژاد، مدیرعامل شرکت توکان فاطر مهام درباره این محصول می گوید: تاکنون هزار و 400 کشاورز در اپلیکیشن جالیزان حساب کاربری ایجاد کرده و از آن در قامت یک ابزار کشت استفاده می کنند.

به گفته طوفانی نژاد، نرم افزار جالیزان توانسته در قالب یک اپلیکیشن کاربردی موبایل به کمک کشاورزانی بیاید که نیاز به تحلیل های جزیی تر و پیچیده تری از مزارع خود دارند.

کاربران جالیزان کشاورزانی با مزارع بیش از دو هکتار هستند اما هرچقدر مقدار مساحت زمین از این مقدار بیشتر باشد داده ها و آورده ‎های نرم افزار ما برای کشاورزان بیشتر است و عملکرد مزرعه آن ها را بیشتر افزایش می دهد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی

طراحی سامانه هوشمند پایش و مشاوره مزارع کشاورزی