مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 14:572022-07-11سياسي

بیش از 650 هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند


مدیرکل تامین اجتماعی استان کردستان گفت: 650 هزار و 450 نفر در استان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سنندج، صلاح قریشی ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در جمع رسانه های جمعی استان در سنندج سازمان بیمه تامین اجتماعی را مهم ترین رکن صنعت بیمه در کشور دانست و گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که وظیفه ارایه  خدمات به افراد زیرپوشش خود را داراست.

وی یادآور شد: بیمه تامین اجتماعی بیمه ای است که تضمین کننده حقوق بیمه گذار است و مطابق قانون با ارایه مستمری بعد از بازنشستگی و خدمات درمانی از حقوق بیمه شده حمایت می کند.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی استان را 215 هزار و 600 نفر ذکر کرد و اظهار کرد: از این تعداد  47 هزار و 399 نفر مستمری بگیر، سه هزار و 111 نفر بیمه بیکاری هستند.

وی با اشاره به اینکه 38 درصد جمعیت استان کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند تصریح کرد: بیمه تامین اجتماعی در استان 58،2 درصد جمعیت شهری استان را زیرپوشش قرار داده است.

قریشی نسبت پشتیبانی بیمه شده نسبت به مستمری بگیر را در استان 4،56 درصد ذکر کرد و افزود: هر اندازه نسبت بیمه شده ما بیشتر باشد همان اندازه وضعیت صندوق بیمه تامین اجتماعی بهتر خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 650 هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند

بیش از 650 هزار نفر از جمعیت کردستان زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند