مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 15:372022-07-11اقتصادي

مرثیه آخرین درختان ایستاده در خزان زودرس زاگرس


پروانه برگخوار سفید، آفتی است که این روزها باعث شده خزان زرد، جای سبزی درختان بلوط زاگرس را بگیرد و آنان یکی پس از دیگری ایستاده بمیرند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رستم، این روزها حال جنگل های بلوط زاگرس خوب نیست، چرا که بهار سبز زندگی شان تبدیل به خزان زرد شده است.

این طور که پیدا است، گویا مصیبت و بلایایی که قرار است زاگرس را نابود کند تمامی ندارد و در بین بحران های دیگر از جمله خشکسالی، کم آبی و هجوم گال، آفت پروانه برگ خوار سفید نیز به جان بلوط های زاگرس افتاده تا آنان را از پای در بیاورد.

پروانه برگخوار بلوط با نام علمی leucoma wiltshire یکی از آفات خطرناکی است که متاسفانه با آغاز فصل بهار در جنگل های بلوط رستم، شروع به فعالیت کرده و خسارات زیادی را به وجود آورده است.

این حشره با تغذیه بی رویه از برگ ها و بعضا جوانه های درختان، ظاهر درخت را عاری از برگ می کند و گاه باعث مرگ بلوط ها نیز می شود.

  امیرعلی لشکری، یکی از فعالان محیط زیست شهرستان های ممسنی و رستم در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: از جمله دلایل آسیب پذیری درختان بلوط می تواند کم بارشی، پایین آمدن سازگاری گیاه با شرایط محیطی و در پی آن تغییرات اقلیمی باشد.

وی با بیان اینکه بیماری زغالی یا سوسک چوب خوار یکی دیگر از خطرناکترین عوامل تهدید کننده بلوط های زاگرس می باشد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرثیه آخرین درختان ایستاده در خزان زودرس زاگرس

مرثیه آخرین درختان ایستاده در خزان زودرس زاگرس