مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 تیر 1401 ساعت 23:372022-07-11بين الملل

جیک سالیوان: سیاست چک سفید ترامپ برای سعودی را تغییر دادیم


مشاور امنیت ملی کاخ سفید با بیان اینکه واشنگتن به دنبال توسعه روابط با ریاض است، گفت رییس جمهور آمریکا در سفر به غرب آسیا، به موضوعات مختلف از جمله مسئله فلسطینی ها نیز می پردازد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه شنبه با حضور در نشست خبری، به ارائه توضیحاتی درباره سفر پیش روی جو بایدن رییس جمهور آمریکا به منطقه غرب آسیا پرداخت.

سالیوان در این نشست خبری ادعا کرد: ما سیاست چک سفید برای عربستان سعودی که توسط ترامپ اتخاذ شده بود را تغییر دادیم و دیپلماسی ما منجر به آتش بس در یمن شد .

به نوشته رسانه های آمریکایی، وی با ادعای اینکه واشنگتن برای احیای روابط با فلسطینی ها و کمک به پایان دادن به جنگ غزه تلاش می کند، گفت: سفر بایدن به خاورمیانه بار دیگر بر نقش حیاتی ایالات متحده در منطقه تاکید خواهد کرد .

مشاور امنیتی کاخ سفید با بیان اینکه بایدن همیشه دنبال تنظیم مجدد و نه قطع روابط با عربستان سعودی بود، اظهار داشت: دیداری با ولیعهد سعودی با حضور پادشاه و دیگر سران این کشور برگزار خواهد شد .

سالیوان ادامه داد: از طریق سفر بایدن، ما برای کاهش اثرات جنگ روسیه بر خاورمیانه، به ویژه در مورد مواد غذایی تلاش خواهیم کرد .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جیک سالیوان: سیاست چک سفید ترامپ برای سعودی را تغییر دادیم

جیک سالیوان: سیاست چک سفید ترامپ برای سعودی را تغییر دادیم