مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 07:322022-07-12سياسي

قانون «عفاف و حجاب» از ادارات و دانشگاه ها به جامعه تعمیم داده شود


نماینده مردم رفسنجان و انار و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: با توجه به جمعیت دانشجویی و دانش آموزی که در کشور داریم اگر همین تعداد و نیز کارمندان دولت و سازمان ها نسبت به عفاف و حجاب مراعات داشتند، - حجت الاسلام حسین جلالی در گفت وگو با خبرنگار فارس در رفسنجان پیرامون موضوع عفاف و حجاب اظهار کرد: متأسفانه ما از لباس ملی محروم هستیم.

اکثر کشورها لباس ملی دارند که به آن شناخته می شوند و لباس ملی یک نوع هویت و یک نوع پرچم آن کشور است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: در گذشته تقریبا تنها کشوری که زنان آن لباسی به عنوان لباس ملی داشتند، ایران بود، چادر لباس ملی اختصاصی کشور ما بود و فقط اختصاص به زن ایرانی داشت، که متأسفانه این نماد را به تدریج از ملت ما گرفتند و امروز تقریبا می توان گفت چادر به عنوان یک پوشش ملی و هویت ایرانی شناخته نمی شود.

 وی با اشاره به اینکه قانون برای هر کشوری محترم است و احترام به قانون حتی در بلاد کفر هم ضروری است، افزود: اگر قانون زیر پا گذاشته شود به منزله آن است که هویت و پرچم کشور را زیر پا گذاشتیم.

حجت الاسلام جلالی با ذکر این سؤال که آیا پوشش اسلامی جزو قانون هست یاخیر، تصریح کرد: پوشش اسلامی هم از جهت قوانین مصوب مجلس، هم از جهت قانون شورای انقلاب فرهنگی و دستورالعمل های وزارت کشور لازم و ضروری اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون «عفاف و حجاب» از ادارات و دانشگاه ها به جامعه تعمیم داده شود

قانون «عفاف و حجاب» از ادارات و دانشگاه ها به جامعه تعمیم داده شود