مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 08:322022-07-12اجتماعي

یزد نیاز به مترجم ندارد؛ گوش جان می خواهد


یزد آیینه تمام نمای صلح جهانی است، صدای سازگاری با طبیعت و محیط زیست، سازگاری با همدیگر و صدای پایداری اش را می تواند هر ایرانی و غیرایرانی بشنود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، یزدی ها ویژگی های متعددی در طول تاریخ دارند اما اتحادشان چیز دیگری است، اگر دست در دست هم نداده بودند هیچ وقت پای هویت یزد به یونسکو باز نمیشد، هیچ وقت قرار نبود 18 تیری در تقویم ثبت شود و هیچ وقت قرار نبود یزد شهری ثبت شده در فهرست آتار جهانی یونسکو شود.

پس از همین ویژگی آغاز میکنم یزدی ها اگر بخواهند، باهم کارهای بزرگی انجام می دهند و همیشه در کارنامه هایشان نشدنی های زیادی ثبت شده است.

اما چه شد که یزد را با ثبت کردند؟ آنچه در پرونده ثبت جهانی یزد مورد دفاع قرار گرفته است؛ علاوه بر کالبدی خشت و گلی با مصالحی بومی و پایدار و معماری منطبق با زندگی در کویر، مربوط به تداوم سکونت و حیات اجتماعی در این بافت ارزشمند است، بافتی که روایت سیر تاریخی یزد را به خوبی در دل خود حفظ کرده است.

از مسجد جامع که شروع کنی با پیشینه ای که بعضا آن را به دوران ساسانی نسبت می دهند روبرو میشوی، سازه های متعددی به چشم می آیند.

مسیری که از آب انبار قاجاری در آن حفظ شده تا خانه های متعدد قاجاری مانند خانه حجت الاسلام وزیری، خانه حظیره ای، خانه شکوهی و… از این مسیر که عبور می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یزد نیاز به مترجم ندارد؛ گوش جان می خواهد

یزد نیاز به مترجم ندارد؛ گوش جان می خواهد