مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 10:022022-07-12اجتماعي

50 شهر و 2 هزار روستای مازندران به منابع آب سطحی متصل هستند


مدیرعامل شرکت آب­ منطقه­ ای مازندران گفت: طرح­ هایی که طی چند سال اخیر  برای حل مشکل آب آشامیدنی مازندران تعریف کردیم پیوست قانون شد و 50 شهر و 2هزار روستا در مناطق دشت با ایجاد مجتمع­ های آب رسانی به منابع آب سطحی وصل شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای مازندران، محمدابراهیم یخکشی اظهار کرد: شبکه­ های آب رسانی در مناطق شهری و روستایی مازندران که به صورت مجتمع ایجاد شده­ اند، در مناطقی که سد ساخته شده از سد و نقاطی که سد ندارند از رودخانه استفاده می­ کنند تا در آینده سدهای مد نظر برای مناطق مختلف مازندران ساخته شود.

وی با بیان این­که مهم­ ترین دلیل وجود مشکل در شهرهای مازندران برای تأمین آب آشامیدنی، نبود زیرساخت­ های آبرسانی و ذخیره آب است، خاطرنشان کرد: برای تأمین آب آشامیدنی از آب سطحی ظرفیت تصفیه­ خانه­ های مازندران باید به 16 متر مکعب در ثانیه برسد که در حال حاضر این رقم برای مازندران حدود 3 متر مکعب در ثانیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران اظهار کرد: در شهرهای گروه الف بخشی از کار به سرانجام رسید و اکنون آب سد آیت­ الله صالحی مازندرانی تا بابلسر هم رسیده است.

تقریبا برای همه شهرها طرح­ هایی در دست ساخت داریم و در سفر دولت به مازندران هم اعتباراتی برای این طرح­ ها در نظر گرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

50 شهر و 2 هزار روستای مازندران به منابع آب سطحی متصل هستند

50 شهر و 2 هزار روستای مازندران به منابع آب سطحی متصل هستند