مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 12:022022-07-12بين الملل

اذعان سازمان ملل به کودک کشی رژیم صهیونیستی؛ گوترش: شوکه شدم


آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در یک گزارش سالانه درباره کودک کشی رژیم صهیونیستی اظهارنظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، گزارش ویژه دبیرکل سازمان ملل با موضوع کودکان و درگیری های مسلحانه منتشر شد.

در بخشی از این گزارش سالیانه 45 صفحه ای آمده است: بیشترین تعداد تخلفات جدی در افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، اسراییل و اراضی اشغالی فلسطین، سومالی، جمهوری عربی سوریه و یمن ثبت شده است .

طبق این گزارش، سازمان ملل 2934 مورد نقض فاحش (حقوق کودکان) در کرانه باختری اشغالی از جمله قدس شرقی، نوار غزه و اسراییل را علیه 1208 کودک فلسطینی و 9 کودک اسراییلی (915 پسر و 302 دختر) مورد راست آزمایی قرار داد .

در بخشی از این گزارش به مقاومت فلسطین و برخی از گروه های وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) اتهام هایی مبنی بر جذب کودکان  به عنوان نیروی نظامی اتهام زنی شده است.

در ادامه گزارش سالیانه آنتونیو گوترش اعلام شده که طبق یافته های سازمان ملل 637 کودک فلسطینی به اتهام های ادعایی امنیتی توسط نیروهای اسراییلی در کرانه باختری اشغالی بازداشت شدند که بازداشت 557 کودک در قدس شرقی انجام شده است.

بنا بر گزارش دبیر کل سازمان ملل، 85 کودک فلسطینی حین بازداشت توسط نیروهای اسراییلی مورد بدرفتاری قرار گرفتند و 75 درصد گزارش کردند که خشونت فی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان سازمان ملل به کودک کشی رژیم صهیونیستی؛ گوترش: شوکه شدم

اذعان سازمان ملل به کودک کشی رژیم صهیونیستی؛ گوترش: شوکه شدم