مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 13:072022-07-12بين الملل

بایدن در سفر به منطقه به دنبال چیست؟


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده تا چند روز دیگر به منطقه استراتژیک غرب آسیا سفر می کند و قرار است علاوه بر سرزمین های اشغالی، - جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده تا چند روز دیگر به منطقه استراتژیک غرب آسیا سفر می کند و قرار است علاوه بر سرزمین های اشغالی، برای شرکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس به عربستان برود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده تا چند روز دیگر به منطقه استراتژیک غرب آسیا سفر می کند و قرار است علاوه بر سرزمین های اشغالی، برای شرکت در اجلاس سران شورای همکاری خلیج فارس به عربستان برود.

پیرمرد دموکرات آمریکایی که حالا دستان خود را خالی از هرگونه دستاوردی موثر در حوزه سیاست خارجی می بیند، تلاش دارد با بزرگ جلوه دادن این سفر، علاوه بر کسب وجهه داخلی و تاثیر بر فضای پیش از انتخابات کنگره، چند هدف را نیز همزمان دنبال کند که هرکدام ابعاد پیدا و پنهانی دارد.

بنظر می رسد بخشی از دستیابی به مشارکت استراتژیک با عربستان که بایدن چندروز پیش در مقاله واشنگتن پست از آن صحبت کرد، در واقع تنظیم قرارداد های جدید امنیتی- نظامی و در واقع فروش سلاح بیشتر به عربستان باشد که ترامپ چند سال پیش بطور علنی در سفر به ریاض بازاریابی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن در سفر به منطقه به دنبال چیست؟

بایدن در سفر به منطقه به دنبال چیست؟