مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 13:272022-07-12سياسي

حجاب قانونی برای زیست اجتماعی و عامل پیشرفت تمدنی است


عضو مجلس خبرگان رهبری، حجاب را قانونی برای زیست اجتماعی و عامل پیشرفت تمدنی دانست و گفت: امروز رسانه های غربی در کنار ترویج بی حجابی، همجنس گرایی را نیز به عنوان عامل شخصیت اجتماعی و نماد پیشرفت و توسعه تمدنی معرفی می کنند درحالی که همجنس بازی سقوط انسان در منجلاب شیطان است.

- حجت الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با بیان اینکه حجاب قانون است و قوانین به دلیل اثرات اجتماعی که در جامعه دارند الزام آور هستند، گفت : حجاب موضوعی فردی نیست بلکه جنبه اجتماعی حجاب بر جنبه فردی آن اولویت دارد.

وی با تاکید بر اینکه اگر حجاب مساله ای فردی بود امکان قانون گذاری برای آن وجود نداشت، افزود: قانون گذاری برای مساله فردی امکان پذیر نیست؛ چرا که مسائل فردی الزام بردار نیست و مسئولیت فردی به دنبال داشته و مسئولیت اجتماعی ندارد؛ در حالی که حجاب به دلیل اثرات اجتماعی که دارد جنبه اجتماعی و رعایت آن الزام اجتماعی دارد.

استاد حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه پوشش افراد در محیط خانه امری فردی است و الزام اجتماعی ندارد، گفت: فرد در محیط خانه هر طور که بخواهد می تواند لباس بپوشد و رفتار کند؛ اما عرصه زندگی اجتماعی از حوزه زندگی فردی جداست چرا که عدم رعایت حجاب در جامعه آسیب های اجتماعی زیادی به دنبال د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجاب قانونی برای زیست اجتماعی و عامل پیشرفت تمدنی است

حجاب قانونی برای زیست اجتماعی و عامل پیشرفت تمدنی است