مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 تیر 1401 ساعت 21:522022-07-12اقتصادي

قراردادهای اجاره منازل به صورت خودکار تمدید می شود


معاون رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: طبق مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی، کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی با نرخ حداکثر 20 درصد و به مدت یک سال به صورت خودکار تمدید می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، جلال آفاقی با اشاره به افزایش قابل توجه رشد اجاره بهاء و چشم انداز نامناسب آن در ادامه سال جاری، عدم تمکن مالی کافی جامعه مستاجران را یادآور شد و اظهار کرد: برابر مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی کلیه قراردادهای اجاره واحدهای مسکونی در سال جاری به استثناء مواردی، تا زمان تصویب قانون در مجلس شورای اسلامی و به مدت یک سال و حداکثر با نرخ 25 درصد در تهران و سایر کلانشهرها و نرخ 20 درصد در سایر شهرها تمدید می شود.

  وی افزود: توافق مالک و مستاجر با نرخ های کمتر از موارد اعلامی بلامانع است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم رییس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد:: ملاک رسیدگی و بررسی حقوقی اختلافات اجاره بین موجر و مستاجر در شورای حل اختلاف یا مراجع قضایی، اطلاعات ثبت شده در سامانه و دریافت کد رهگیری املاک و اسکان خواهد بود.

آفاقی در تشریح موارد استثناء تمدید خودکار قراردادها بیان کرد: فروش ملک توسط مالک به صورت رسمی و ثبت شده، اخذ مجوز برای بازسازی یا تعمیر، ازدواج رسمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قراردادهای اجاره منازل به صورت خودکار تمدید می شود

قراردادهای اجاره منازل به صورت خودکار تمدید می شود