مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 08:172022-07-13بين الملل

ایران در طول مذاکرات ابتکارات مهمی را ارائه کرد


وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با «کاردینال پیترو پارولین»، نخست وزیر واتیکان و همچنین اسقف اعظم «پاول گالاگر»، وزیر امور خارجه این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، طرفین در این گفت وگوها در مورد علایق و نگرانی های مشترک در قبال تحولات بین المللی و منطقه ای تبادل نظر کردند.

مقامات دو کشور ضمن بررسی روابط دوجانبه، در مورد تدارک سازوکار ارتقاء همکاری های مشترک توافق و اهمیت گفتگوهای بین ادیان که پیرو سفر آیت الله اعرافی به واتیکان مورد بررسی قرار گرفته را مورد تاکید قرار دادند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و واتیکان همچنین ضمن تبادل نظر در مورد راه های استحکام بخشیدن به صلح و ثبات جهانی و منطقه ای، بر ضرورت حل و فصل سیاسی بحران ها تاکید کردند.

وزیر خارجه ایران در دیدار برگزارشده با مقامات واتیکان، آخرین وضعیت مذاکرات رفع تحریم ها را تشریح و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای توافق خوب و پایدار جدی است.

وی افزود: ما در طول مذاکرات ابتکارات و انعطاف های مهمی را ارائه کرده ایم ولی لازم است طرف آمریکایی نیز با واقع بینی، شرایط را برای نهایی شدن توافق مهیا کند.

مقامات جمهوری اسلامی ایران و واتیکان در ادامه در مورد مسائل منطقه ای به تبادل نظر پرداخته و بر ضرورت استقرار صلح و امنیت پایدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران در طول مذاکرات ابتکارات مهمی را ارائه کرد

ایران در طول مذاکرات ابتکارات مهمی را ارائه کرد