مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 تیر 1401 ساعت 09:022022-07-13اجتماعي

جولان سگ های ولگرد و آرامشی که سلب می شود/ ساماندهی سگ های ولگرد دغدغه اصلی مردم


پرسه سگ های ولگرد در کوچه پس کوچه ها و معابر اصلی شهر، گاه آرامش را از شهروندان سلب می کند؛ ترس از سگ مخصوصا در بین کودکان و نوجوانان بیشتر دیده می شود، - خبرگزاری فارس- اردبیلعلی لطفی: فرقی ندارد کجا قدم می زنید؛ کوچه، پارک، کنار پیاده راه و حتی خیابان های اصلی شهر هم گاه سگ های ولگرد سر راه سبز می شوند، اولین واکنش خیلی ها دور شدن از آن مکان است هر چند این دور شدن؛ ترس و دلهره و بالا رفتن تپش قلب را به همراه دارد.

ساماندهی سگ های ولگرد یکی از معضلات محیط زیست شهری نه تنها در شهر اردبیل بلکه در تمامی شهرها شده است، عده ای که خود را حامیان حیوانات می دانند خواستار غذا دادن و به اصطلاح مهربانی با حیوانات از جمله سگ هستند، اما عده ای دیگر معتقد هستند که این کار باعث حضور بیشتر سگ ها در مناطق مسکونی و در پی آن منجر به سلب آرامش مردم و شهروندان به خصوص کودکان می شود.

چند سالی می شود که در اثر فعالیت های مخرب انسان و سبک زندگی آسیب زای انسان ها، زندگی حیواناتی که بیشتر به انسان ها نزدیک هستند دگرگون شده است.

سگ ها که از دیرباز نقش ویژه ای در فعالیت های روزمره انسان به ویژه در زندگی روستایی داشته اند، در دنیای مدرن امروزی با افزایش زاد و ولد و جمعیت با مشکل بزرگ کمبود غذا مواجه شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جولان سگ های ولگرد و آرامشی که سلب می شود/ ساماندهی سگ های ولگرد دغدغه اصلی مردم

جولان سگ های ولگرد و آرامشی که سلب می شود/ ساماندهی سگ های ولگرد دغدغه اصلی مردم